Leden

Inzet van leden & winterwerkzaamheden

WSV de Put bestaat dankzij de inzet van alle leden. Ieder lid is verplicht om hand- en spandiensten te verrichten (zie artikel 6 van onze statuten). Het meeste werk gebeurt in de winterperiode.

Er wordt dan onderhoud uitgevoerd onder leiding van de Havencommissie. Het werk bestaat uit onderhoud van materieel, gebouw, terrein, snoeiwerk, nieuwbouw.

Zonder uw bijdrage zouden we deze werkzaamheden moeten uitbesteden en dat zou al snel een forse verhoging in lidmaatschaps gelden betekenen.

Daarom wordt u gevraagd om in de winterperiode (oktober t/m februari) in overleg met de havencommissie maximaal 2 zaterdagen mee te komen helpen bij de winterwerkzaamheden.

De havencommissie benadert de leden hiervoor. Mocht u vaker willen helpen, dan kunt u dat altijd aangeven.

Zorg dat u bij de winterwerkzaamheden warm gekleed bent, want we gaan ook door als het weer wat minder is.

Waar kan je je nog meer inzetten?

Er zijn nog diverse andere vrijwilligerstaken binnen de vereniging. Dus vind je het leuk om je voor de haven in te zetten, stuur even een mailtje naar de secretaris.

Voor vacatures: ga naar deze link

Belangrijke havenzaken
  • Putvlag verplicht: In de haven is het verplicht om je Putvlag te voeren. Vervang hem tijdig bij slijtage. Ze zijn verkrijgbaar bij de havenmeester.
  • Meld aan de havenmeester dat je box vrij is: gebruik de blauwe briefjes en de groene postbus bij het havenkantoor (zie knop onderaan de pagina)
  • Toegangshek en Puthuis:  bij het verlaten altijd afsluiten
Ligplaats opzeggen

In het najaar worden de ligplaatsen opnieuw verdeeld. Indien u uw ligplaats wilt opgeven, zorg dat u dat tijdig doet (voor de opzegtermijn: zie uw ligplaatsovereenkomst en de statuten en reglementen), dan kunnen wij uw plek weer tijdig aan andere leden aanbieden. LET OP: Ligplaats en lidmaatschap dienen afzonderlijk opgezegd te worden!

Havenindeling

Jaarlijks wordt vanaf 1 december de havenindeling geactualiseerd, door het bestuurslid belast met havenindeling. Wil je hier meer over weten, neem dan even contact op met het bestuurslid Havenindeling